Dažnai nauji tėveliai susiduria su nemenka problema — jų vaikas neskiria dienos nuo nakties. Dėl to vaikai, o kartu ir tėvai, turi miego ritmo problemų: vaikai atsibunda vidury nakties, miega jautriai ir t.t. Gera žinia ta, kad šią problemą galima tikrai nesunkiai išspręsti ugdant gerus vaiko miego įpročius. Jums tereikia kantrybės!

Padėti skirti dieną nuo nakties kūdikiui gali „žaidimas“ su šviesa. Dienos metu leiskite kuo daugiau natūralios šviesos patekti į kambarį, daug vaikščiokite lauke, jog mažylis suprastų, kad tai dienos metas. Net guldant vaikutį pietų miegui, reikia tai daryti visiškoje šviesoje. Nebent jūsų vaikas turi problemų užmiegant dienos metu, tada šviesos galite palikti šiek tiek mažiau.

Vakare, 2-3 valandas prieš nakties miegą, pritemdykite šviesas, kad kūdikis suvoktų, kad jau atėjo nakties metas ir prie to priprastų. Iki kol vaikas pripras miegoti visą naktį ir vis dar prabudinės, nejunkite šviesos ir jo neraminkite šviesoje. Taip išbalansuotumėte jo suvokimą apie naktį ir dieną.

Paguldykite kūdikį į lovytę tada, kai jis mieguistas, o ne visiškai įmigęs. Šitaip lavinsite jo galimybę užmigti vienam, be sūpavimo.

Venkite iškart bėgti raminti vaiko vos jam prabudus. Dažnai vaikas ima verkti ir muistytis per miegus ir labai greit nurimsta ir vėl giliai užmiega. Lakstydami pas vaiką vos jam pradėjus verkti, jį pripratinsite prie prabudinėjimo naktį ir jis tai darys nuolat. Tačiau, jeigu girdite, kad vaikas išties prabudo, nelaukite per ilgai ir eikite jo nuraminti, užmigdyti. Per ilgai verkiantis vaikas gali visiškai prabusti ir užmigti vėl jam bus labai sunku.

Venkite akių kontakto su vaiku kai jį migdote. Taip, tai skamba gana keistai, tačiau jis signalizuoja mažyliui, kad laikas žaisti ir būti šnekinamam. Taip jis negali nurimti ir „įjungti“ ramybės režimo.
Mažylio geras miegas tėveliams yra labai svarbus, nes tai lemia bendrą sveikatą, jo nuotaiką. O, turint omenyje, jog geras vaikučio miegas lemia ir tėvų miegą, tai pasistengti dėl to dar labiau verta!